Tuesday, July 21, 2009

kenapa perlu bergantung dgn ubat utk hidup ?








Adalah dimaklumkan bahawa produk Alpha Lipid Lifeline ini adalah susu kolostrum, sejenis makanan semulajadi anugerah ilahi kepada manusia.

Ramai yang menganggap ia sebagai UBAT! Sebab itu ramai yang bertanya adakah perlu kelulusan KKM dan sebagainya...
Ramai orang menjadikan UBAT sebagai makanan mereka...contoh setiap hari ambil segenggam ubat spt ubat darah tinggi, ubat kencing manis, ubat kolesterol, ubat gout, ubat gastrik, ubat migrain, dan pelbagai ubat lagi.....




Ramai yang makan ubat setiap hari dah bertahun-tahun. Mereka menjadikan ubat seperti makanan harian (kerana mereka tiada pilihan...). Hari-hari makan ubat! Sedangkan kita tahu bahawa UBAT adalah RACUN (Drug is categorized as Poison by Drug Law).

Kesan sampingan jangka masa panjang akan menimpa pesakit yang selalu menjadikan ubat sebagai makanan mereka.
Berlainan dengan pemakanan kesihatan, spt Alpha Lipid Lifeline.
Ia adalah makanan semulajadi yang bebas toksik, tiada pengawet, bebas bahan kimia. Jika kita amalkan pemakanan yang berkhasiat dan berkualiti tinggi, sudah pasti ia akan membantu tubuh badan kita menjadi sihat.

Tambahan pula kolostrum adalah bahan yang telah dikaji oleh pelbagai saintis di seluruh dunia, Lebih 8000 kajian klinikal telah dibuat. Memang terbukti ianya mempunyai komponen AntiBodi dan faktor pertumbuhan yang boleh membantu menstabilkan sel-sel dan sistem tubuh badan kita.

Seelok-eloknya kita PATUT menjadikan MAKANAN sebagai UBAT kita, bukan UBAT sebagai MAKANAN kita.



Alpha Lipid Lifeline ini sama kategori macam MILO...minuman sarapan pagi...sarapan pagi yang amat berkhasiat dan berfaedah untuk manusia. Adakah kita tanya syarikat Nestle pengeluar MILO , ada kelulusan KKM? Adakah perlu kita tanya apakah kandungan detailnya?
Yang paling penting ialah kita mengamalkannya sebagai SARAPAN PAGI SETIAP HARI. InsyaAllah anda akan bertambah sihat dan dijauhi Penyakit.

[Info ini diambil dari web Wan Hamidi Wan Sulaiman, Ahli FarmasiB.Pharm (Hons) USM 1996]

No comments:

Post a Comment