Tuesday, May 12, 2009

My 2 cents

Pernahkah anda terfikir betapa ramai antara kita tidak sedar yang diri kita sudah 'sakit'. Simpton2 kecil mungkin sudah ada....tapi kita yg terlalu sibuk dgn kerja 24-7..sehingga terlupa. Banyak penyakit hanya disedari bila sudah terlalu kritikal dan tak mampu ditangani. Dan kita akan terpaksa bergantung dengan ubat-ubatan, rawatan susulan dan pembedahan untuk meneruskan kehidupan. Masa tu mungkin kita akan tertanya DI MANAKAH SILAP KITA ????

Jawapannya : Pemakanan kita sehari2...Sekarang terlalu banyak 'perisa tambahan' dlm makanan yang menambah kandungan toksid dlm badan. Malah sayur pun ada yg tercemar dgn racun yg melebihi had. Takut kan ?Sebab tu makin banyak jugak makanan/supliment tambahan yang terjual di pasaran terutamanya yang berperanan membuang toksid. Dan makin ramai mula sedar MENCEGAH LEBIH BAIK DARI MENGUBATI

Colostrum adalah suppliment yg mengandungi diet lengkap untuk memelihara diri kita dari pelbagai penyakit. Maka terhasillah Alpha Lipid dari New Zealand yang telah terbukti mampu memberi ' semangat' dan ' kekuatan' baru pada tubuh kita untuk SIHAT dan mampu MELAWAN PENYAKIT.

Dulu saya pernah ingat lagi... arwah datuk sendiri selalu ada bekalan ubat yang perlu diambil hari-hari. Tak boleh tinggal even for 1 day...since ada nearly 5 different pills...he always need our help to make sure he took the correct one at the correct dose.

Rasanyer mmg kebanyakan kita yg berumur >50 years akan memerlukan bantuan ubat. Kalau yang masih sihat selalunya yang sentiasa mengambil suppliment/ jamu dan sentiasa jaga makan.

My mum said skrg semua 'segera ' . Makanan pun segeraaaa jer semua . :) . entah aper yg dimasukkan dlm paket2 segera tu pun kita tak sure kan. tapi dgn kesibukan dan masa yg rasa terlalu singkat.... we normally just ignore it. Yang paling mudah dan segara selalu menjadi keutamaan. Just if you can avoid taking this fastfood/junkfood once in a while, i think its good.

Since my mum always HATE to see her kids eating junkfood...like potato chip..nachos..dan lain2 tu...i also do the same with my kids. And i never let them drink any soft drinks. Kalau minum jer sure berkerut kerut muka my son. Maybe once they are old enough to have that...i would just have to let them...:). The qtty of sugar is too high and so many kids have obesity problem because they drink too much soft drinks. Scary huh.....

So... be careful with what eat and drink. You might regret it one day.

Shaja

No comments:

Post a Comment